Rundis_sidhuvud_mobil

Köpvillkor

Allmänt

För att handla hos Rundis måste du vara myndig.

Vi reserverar oss för eventuella fel i artikelinformationen och förbehåller oss rätten till ändring av all information utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning eller om ett försäljningsobjekt utgått, har Rundis rätt att häva köpet och återbetala eventuella i förskott inbetalda belopp.

Genomförd beställning innebär att du godkänner köpvillkoren och samtycker till att namn och personuppgifter registreras i kundregister.


All bildinformation på hemsidan skall ses som illustrationer, vi kan ej garantera att en bild återger varans exakta utseende samt beskaffenhet. Färgblandningen i produktbilderna av t.ex. pärlor skall ses som exempel, färgmixen kan variera i varje förpackning.

Alla bilder och allt material på denna webbsida är skyddat enligt lagen om upphovsrätt.

Pris

Alla priser på varorna anges i svenska kronor och är inklusive 25% moms.

Försäljning till länder utanför EU sker momsfritt, du ser ditt slutliga pris i kassan.

Leverans och frakt inom Sverige

Leveranser inom Sverige sker med postnord. Fraktavgiften ligger på 29 SEK. Vid köp över 500 SEK skickar vi fraktfritt.
Fraktavgiften inkluderar även emballage och övriga uppstående kostnader.

Vi skickar dina varor beroende på deras värde/storlek antingen som vanligt postbrev/varubrev eller med tjänsten Skicka Lätt, där du kan spåra din leverans och hämta ut den sedan hos ditt närmaste postombud. Postnord skickar en SMS-avisering till din mobil eller en avisering till din e-post adress.
Paket som väger mer än 2 kg skickar vi som MyPack Collect, dessa ska hämtas hos ditt närmaste postombud.

För outlösta försändelser beräknar vi en avgift på 150 SEK.
Det är du som kund som ansvarar för att namn och adressuppgifter i din order stämmer. Kommer en order i retur pga. felaktigt angivna uppgifter, beräknar vi en avgift på 150 SEK.

Vi skickar dina varor 1–3 arbetsdagar efter att du har gjort din beställning. Postnords leveranstid med vanligtvis 1–2 arbetsdagar tillkommer. Längre leveranstider än angivet kan förekomma vid t.ex. hög belastning, om varan är slut i lagret, förseningar från leverantören mm.

Leverans och frakt utomlands

Leveranser till alla övriga länder sker med postnord.

Fraktkostnader (oavsett ordervärde) är:
Norge: 59kr
EU: 69kr
övriga världen: 89kr

Postnords leveranstid till Europa ligger på ca 2–6 arbetsdagar, till resten av världen på ca 5–12 arbetsdagar.

OBS! Eventuella tullavgifter och andra avgifter betalas av kunden i respektive land.

Rabattkoder

Det går att använda endast en rabattkod åt gången. Missad rabattkod kan inte regleras i efterhand.

Presentkort

Presentkort har en giltighetstid på ett år från köpdatumet. I presentkortet står en personlig presentkortskod, som du kan använda i kassan i fältet ”Rabattkod”.

Presentkortet kan endast användas på varor. Eventuell fraktkostnad tillkommer.
Presentkortskod kan ej kombineras med andra rabattkoder.

Beloppet som står på presentkortet är angivet inkl. moms.

Skulle varuvärdet vara mindre än värdet på presentkortet, så kommer vi justera resterande belopp, så att den kan användas vid nästa köptillfälle. Observera att det kan ta upp till 1 arbetsdag till justering har skett.

Kunder utanför EU kommer endast betala nettobeloppet, alltså exkl. moms. I det fallet står det även beloppet utan moms på presentkortet.

Klarna Checkout

Villkor för Klarna Checkout visas i kassan.
 

Klarna faktura – företagskunder

Villkor för Klarna faktura visas i kassan.
 

Betalning från länder utanför Sverige

Betalning med Paypal:
Läs mer om Paypal här: www.paypal.se

Betalning med Payson:

Läs mer om Payson här: www.payson.se


Förskottsbetalning:
BIC: SWEDSESS
IBAN: SE5380000822220140234022
Kom ihåg att ange ordernummer eller namn på inbetalningen. Vi skickar varorna så snart vi har fått in hela beloppet på kontot. Observera att det kan ta någon dag innan vi ser att betalningen har kommit in.

Beställningar av utländska företag

I kassan anger ni företagets VAT-nummer. Vi kontrollerar ert nummer och skickar varorna då momsfritt.
 

Reklamation

För att reklamera en felaktig eller defekt vara ber vi dig kontakta oss omgående. Reklamation görs via e-post till info@rundis.se. För enklare hantering av reklamationen uppge alltid ordernummer samt orsak till reklamationen. Om du skickar med en bild går hanteringen mycket snabbare hos oss.

Ångerrätt, retur och byte

Enligt distansavtalslagen har du som konsument rätt att ångra ditt köp, under förutsättning att varan sänds tillbaka till oss i oförändrat och oskadat skick inom 14 dagar från det att du har tagit emot varan. Returportot står du som köpare för. Du ansvarar för risken vid returfrakt. Risken innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakten.

Vid returer vänligen ta först kontakt med oss på info@rundis.se och ange fakturanummer och vad som skall returneras.



När vi har tagit emot din retur återbetalar vi varubeloppet så snabbt vi kan, senast dock 30 dagar efter att du har returnerat din vara. Oftast går det dock betydligt snabbare. Observera att vi inte återbetalar fraktavgiften.

Vi har ingen möjlighet i vårt system att genomföra ett byte. Du är i så fall välkommen med en ny order.

Integritetspolicy

Du kan läsa mer om vår integritetspolicy och hur vi hanterar dina personuppgifter här.

Force Majeure

Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför Rundis' kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Rundis befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.